kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

RENSNING IGEN

Kategori: Klumpfoten

Våran lilla goprins växer så det knakar. Nu har jag ÅTERIGEN rensat ut för små kläder, kläder som han aldrig haft på sig. KUL.
Jag sitter och funderar på om det är värt att spara kläder med storlek 62 på, han växer ju typ en storlek i veckan känns det som så vissa 62 bodysar är waaaaay too smaalll och byxor har han redan 68 på så det känns lite ovärt att spara alla dom små brallorna men vad gör man inte när man anser att det kan vara bra att ha just nu när gipset fortfarande pryder benet och det känns lite halvt onödigt att köpa nytt.
Jag ¨är dock ute efter lite jumpsuits till sötnosen. När gipset åker av kan han INTE ha byxor, pyjamaser eller jumpsuits med fötter på så jag letar febrilt efter några shyssta onepeice eller jumpsuits om man nu vill säga så.Det är ju både praktiskt och enkelt. Särskilt praktiskt är det ju om det är knappar eller dragkedjor hela vägen ner till fötterna så det inte blir så omständigt att hantera den kommande skenan han ska använda efter gipset.
Den kommer att se ut såhär typ:


Typ som en snowboard/skateboard kommer han ha fastsatt på sig tills han blir 12-13 månader och sen använder vi den bara under nattetid och möjligen under dagsvila.

Så pg.a denna lilla pryl så kommer vi inte kunna använda shyssta små nederdelar med fötter på så jag måste tänka i dom banorna när jag handlar saker åt honom i fortsättningen. Nästa vinters overall måste ju tyvärr bli fotlös också. Tråkigt värre när vi ha overaller med fötter tills han blir ungefär ett år. Men då får man väl sälja och köpa nytt? :) Vem gillar inte nya kläder?

Nu ska jag se om det är nå mer som ska göras i Edwins ära. Adjöss!

Kommentarer

  • Nina Johansson säger:

    Men vad jobbigt med kläder åt denna skena. Finns nog inte så mycket kläder med knäppning hela vägen ner. Jag som tycker de är jobbigt att köpa dressar till Penny då hon har så goa lår och stor rumpa och inte kan ha samma storlek på byxorna som på jackan till haha. Fasen vad de växer snabbt, jag hinner inte med. Penny väger snart 10 kg tror ja, har dock inte vägt henne men de börjar bli bra jävla tungt att lyfta henne :D. Sist vi vägde henne vägde hon 8,8 kg och de var en månad sen.

    2012-03-05 | 21:36:30
    Bloggadress: http://ninakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: