kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

HÖNSET

Kategori: kärlekskrypet

Jag är så orolig i mammahjärtat att jag tror jag går sönder!
Edwin är ju som sagt sjuk, förkyld "bara", och efter ett lååååååååååååååååååångt besök på akuten igår så konstaterades att det var en förkylning som mest troligt kommer att gå över om några dagar och den eländiga hostan kommer väl sitta i ett tag till.
Han har så mycket slem i sig att det kommer ut från alla håll, jag menar verkligen från ALLA håll. Han har bajsat slem, spytt slem, hosta slem, snorig som tusan och snart pinkar han väl slem också!
Jag blir galen! INGET HJÄLPER!

Dom trodde att han kunde ha astma men att sannolikheten inte var så stor då varken jag eller Erik har det så han fick sig en liten dos av någon inhalationsmedicin, kommer inte ihåg namnet, och efter det så sov han sååå bra och andades superfint! Då sa dom att eftersom han inte anstränger musklerna när han andas ut och andningen är jämnare osv så va astma diagnosen vääääääldigt långt borta. Dock så sa dom att det slem han har, en hel jävla massa d v s, kommer att finnas kvar tills det far bort.

Trodde att det skulle vara som vanligt idag men icket..! Jag upptäckte något så mycket hemskt när jag lagt vår guldklimp i sängen. Han hostade så att han kiknade. Det välde upp slem, vitt slem till skillnad från det genomskinliga som annars kommer, och han hostade så mycket och det tog aldrig slut kändes det som!
Jag skrek rätt ut, fick sån jävla panik och visste inte vad jag skulle ta mig till! Edwin hostade ut och blev helt slut sen.. Han bara flåsade av utmattning, stackarn.. :(

Jag kan ju inte göra nånting åt det!!! All jävla skit jag kör med funkar inte och jag vet inte vad jag ska ta mig till, kommer ju aldrig få någon ro med detta elände. :(
Jag tror jag dör.

Det här kanske låter löjligt men ni ha fan ingen aning om hur jävla rädd jag blev, det förvärra ju givetvis allt det är jag medveten om men usch! Aldrig någonsin vill jag bli sådär rädd igen.

Måtte natten bli bra nu. Han ha inte slemma sen kikningen och andningen är superfin men oron lär knappast försvinna i första taget.

Kommentarer

  • Nina Johansson säger:

    Men huvva förstår om du blir rädd. Jag Penny fick sådär super mycket med slem och hosta kände som hon inte kunde andas. Satte mig då på toaletten med henne och slog på duschen på varmaste så de ångade på toan och då blev de bättre för henne. Kanske funkar för er med. Inte roligt när man nästan tror att de kvävs av slemet. :(. krya på er.

    2012-06-15 | 09:07:14
    Bloggadress: http://ninakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: