kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

JORDGUBBSLANDET

Kategori: Allmänt

Å hej å hå så kul det är med sommar och jordgubbar!
Idag drog vi iväg till Provåker för att plocka jordgubbar, lite sådär impulsivt. Gött! 4,1 kg jordgubbar senare och säkerligen 4 kilo tyngre så är man hemma igen. Lite mys hos mamma och syrran hann vi med såklart också.
Edwin fick ju en liten fin leksak av sin mormor och sen har vi lånat gåstolen av moster Malin och kusin Kevin så nu blir det att varva hoppgunga och gåstol, 10 minuter om dagen ska nog få igång fotarbetet för honom. Sen kan vi ju gå med honom själv eller lära honom att använda gå-vagnen jag fyndat åt han.

Det kommer bli finfint!

Vi satt å kolla i min bok från då jag va liten och jag gick när jag va 9 månader & 22 dagar. Då GICK jag, inte lärde mig att ställa mig upp å knata utan jag pinna på ordentligt :D
Min första gadd kom när jag va 4 månader så jag var ganska tidig med dom sakerna.
Edwin är lite hämmad av att gå när han ha skenan så det kommer kanske ta lite längre tid än 9 månader och inga gaddar har han heller så det måste nog komma från pappas sida ;P
Killar är ju oftast lite senare blommor :P

Näe, lite mer jordgubbar å sen få jag väl plåga igenom mig med den här filmen vi strax måste se... ADJÖ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: