kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

SLITEN

Kategori: kärlekskrypet

Jag känner mig helt körd. Sist jag åt var kring 20 tiden igår kväll så natten, morgonen och dagen blev ganska påfrestande ända tills jag och Gojj tog oss ett gammalt hederligt McNuggets mål på eftermiddagen efter våra besök på sjukhuset!
Gud så bra det satt men jag känner att det är nånting som lurar i min mage och det är inga hungerskänslor, det är mer ajj ajj -magkatarr känslor.
Hoppas det går över när och OM jag någonsin slutar stressa och oroa mig för allt och inget  hela tiden.

Jag har i af haft en superbra dag med Gojj på staden. Det blev dock inga inköp till oss själva, inge kläder till morsorna men däremot prylar till bäääsarna ;)
Tant Gojj var så generös att hon t.om köpte en lite söt bamse snuttis till Edwin. Han har redan dreglat på den så den var nog godkänd ;)

Har köpt lite ersättning också och jisses va det går undan med matningen nu när han får äta den! Han äter den likabra som mjölken, det är ju bara så synd att jag inte känner för att amma nå mer nu. Jag klarar inte av det. Offentligt är det en riktig pina. Jag vill verkligen inte gå ut när jag vet att han måste ammas när som helst eller under den tiden ajg är ute. Usch, det känns verkligen obehagligt.
Sen verkar min mjölk inte vara av någon toppkvallité för han äter och äter och äter hela jäkla tiden och blir aldrig mätt så det måste ju vara nå ruttet skit som kommer från mig.
Jag ska ändå försöka pumpa och ge han bröstet nån gång HEMMA, för att hålla igång produktionen. Jag vill ju ändå att han ska ha lite modersmjölk men för att det ska fungera för oss på bästa sätt är ersättningskomplementet det bästa just nu och förmodligen framåt också.
Jag får ju nästan inte ut ngt när jag pumpar ändå så något fel är det ju.
Sen kanske, peppar peppar, sömnen ordnar till sig och mammsingen får sova mer än 1 timme i stöten också och lilla bebis kommer må så mycket bättre med mer sömn han med.

Jag tror stenhårt på det här. Jag känner att det är som en stor sten har lyfts från axlarna nu när han verkade gilla ersättningen. Så om jag nu kan få ut lite mjölk från spenorna också så kanske han kan få det bästa av båda?

någon som har erfarenhet av delamning? Dela med er :)

Kommentarer

  • Linda säger:

    så kände jag med ammningen också var inte alls intresserad av att åka ut och känna press att amma inför alla andra människor. Tur att de finns aå bra mat. Hejja hejja

    2012-01-26 | 03:34:27
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här: