kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

GIPS

Kategori: Klumpfoten

Mitt lilla hjärta ska gå igenom otympliga saker på sjukhuset den närmsta tiden. Det gör så ont i mammahjärtat :(
Nu har vi gipsat första omgången av den innåtvridna foten och det blir att gipsa om varje vecka i 6-8 veckor. :(
Efter gipsningen ska vi klippa hälsenan på älsklingen och den operationen ser jag inte fram emot.
Dock tar det 3 veckor innan hälsenan vuxit tillbaka igen men det blir ännu mer veckor med gips och otymplighet för lilla stackaren min. :(

Som om nu inte detta vore nog så ska vi sen kolla ut en skena till honom som han ska ligga med ena foten i dygnet runt till ca 12-13 månaders ålder och sen passar vi ut en ny skena som han endast ska ha nattetid upp till hans 3 års dag. :(
Jag blir så ledsen för min lilla älsklings skull.

Nu är det inga livshotande skador på pojken men det blir komplikationer i alla fall. Vi hade då tur idag på ultraljudet när dom kollade höfterna som var perfekta, hade dom inte varit det hade det blivit ännu mer komplikationer.

Nu är det matdags. Adjö

Kommentarer


Kommentera inlägget här: