kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

EN JÄVLA DAG!!

Kategori: Allmänt

Ni kan inte förstå vilken otroligt skitdag det har varit för oss idag!
Det börjar med en natt utan sömn, inte helt men lilleman är extra skrikig nu så det blir lite panik-skrik när man minst anar det.
Sen i morse så hade vi ett väldans sjå med att försöka få på oss kläder och hinna med bussen till skolan för jag hade ju mentorsamtal. Väldigt olustigt och hastigt springer vi ut genom dörren, jag som i sista stund bytte jacka inser när jag lastar i gubben i vagnen att det varken finns börs, nycklar eller mobil med i väska eller fickor.
PANIK!!!
Sprang upp till dörren igen och började fippla med brevinkastet, vred böjde och slet för att få upp det för jag tänkte slinka in armen och låsa upp men jag hade för tjock arm.
Helvete.. Livet var i princip över fram tills bejben skulle skulle, kring 17 tiden, sluta jobbet. Tänkte att jag skulle få sitta i trapphuset hela tiden men så kom vår kära granne mittemot, och erbjöd sig att låna ut sin telefon så jag kunde ringa fastighetsskötaren.
Underbara lilla gubbe, evigt tacksam är jag dig!
Jag ringde fastighetsskötaren som kom inom 10 min, öppnade och genast var jag räddad! Alla de viktiga prylarna man behöver hade jag äntligen så nu var det bara att försöka hinna med en buss för jag hade ju en tid med mentorn att passa!

Tur som jag har, ibland, så hann jag just med 6.an och skulle precis hinna i tid till samtalet men då händer det givetvis andra saker. Jag trycker på stoppknappen och bussen fortsätter att köra och givetvis så kör mötande bussen in i både min buss och bussen framför mig! Jag blir inte klok! Så istället för att stanna av bussjäveln så fortsätter den köra och jag måste gå hur jäkla långt som helst i snö-kaoset upp till skolan för att hinna med mitt inbokade samtal!
Jag blir tokig! Sen när jag väl kommer in på skolan så har jag problem med hissen, lilleman vaknar och blir världens skrikbebis, min mentor är snorkig, alla andra människor vill stanna och gulla och givetvis prata om lilla bebisen i min famn.
Ett rent kaos där också.


Men väl efter mitt samtal, som blev som jag ville, så gick allt lugnt och fint. Vi ha handla på apoteket, jag har köpt ett Snuggle Nest och middag och nu efter en välbehövd power nap för jag och pyret så är det dags för resterande hushållssysslor att göras. Hujedamig vilken dag!
Hur har ni haft det? ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: