kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BRÖSTINFLAMATION?

Kategori: Allmänt

Ja ett par jobbiga timmar med feberfrossa och extremt ömmande bröst är ju alltid lika skoj! Jag trodde att det hade gått över i förrgår men icket. Igår kom ännu en dänga av smärtan och efter ett par timmar försvann den igen. Om den kommer tillbaka idag också så måste jag nog ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dom vad dom tror att det är, bröstinflamation eller mjölkstockning/mjölkstas. Om det nu skulle vara första alternativet så är en antibiotika kur nästa medel att proppa i mig. Nu äter jag Ibuprofen när skallebanken och febern är som värst, ingen överkonsumtion då jag ammar såklart, men ändå...

Gårdagen firade jag och lilla prinsen nästan helt själv. Inget ovanligt med det men parveln blev ju 2 veckor gammal och jag kan inte få in det i skallen! Det känns som att han varit med mig hur länge som helst men det är ju bara 2 veckor, helt sjukt va tiden går fort!

Ja huga huga, nu ska jag gå igenom mina "smal kläder" och se vilka jag kan ha och vilka jag vill ha kvar, resten slängs, skänkes eller säljes. Måste faktiskt unna mig lite nya saker sen när ekonomin är ordnad och försäkringskassan har gett med sig. Har ju inte köpt nått till mig själv på gud vet hur länge, och om jag har köpt något så har det varit på second hand så nytt har det ju iaf inte varit.

Äsch vilken gnäll kärring man är. Jag ska försöka vara lite gladare idag. Lunch med Jezzica och NS om nå timmar ser jag fram emot och en dejt med Gojj och lilla Lova är också ett glädjerus så nu ska jag skynda mig duscha medans lilleman sover med pappsen!
ADJÖKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: