kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

11-12-30

Kategori: kärlekskrypet

.

Det tog tid innan han ville ut men när han väl var på väg så gick det med en sjuhelsikkes fart.

16.34 skrev vi in oss på förlossningen på fredageftermiddagen. Hade haft lite förvärkar på dagen men trodde helt och fullt att det var gaser eller tarmvred, vilket det tydligen inte var.
Väl inne på förlossningen kollade dom läget 16.50 och jag va öppen Lustgas och 25 minuter senare så känner jag hur jag verkligen vill krysta. Ringde in BM igen och hon tog mig på allvar och kollade hur mkt jag var öppen nu då, klockan var då 17.20 och öppningen var 10 cm.
PANIK!
Nu kom det in en USK och jag kunde äntligen få fokusera på att trycka ut bebis och inte gå omkring och försöka andas igenom allt.
Vattnet flög ut 17.35 och efter några krystningar så hade jag världens finaste underverk på magen 17.48.

Det gick så huskeles fort att dom inte hann anteckna i datorn vad som hänt så mina papper därifrån är ganska blanka men vad spelar det för roll när jag fått världens goding med mig hem ;)

Erik va jätteduktig och hjälpte mig verkligen genom allt så utan honom hade jag aldrig klarat mig så bra.

Vi kom hem igår från BB så vi har bott där i 5 dagar och det var både tacksamt och jobbigt. Tacksamt för att jag fått hjälp med amningen och vi har fått lite mer info om allt och känner oss verkligen redo, jobbigt för att han hade gulsot och ett snevridet ben. Eller, egentligen är det bara höger fot som är sne men det var tydligen viktigt att vi träffade tusen läkare så det har vi äntligen gjort bort och nu ska vi till ortopeden och radiologen den 12.e för att se om vi ska gipsa benet eller ej.

Annars är livet helt underbart!!

Kommentarer

  • Gojj säger:

    Fy du gjorde de bra, du måste haft hur inte som helst så där snabbt! Hoppas hans fot går till sej. Lovas den fot ser inte konstig ut längre. Jag va tvungen att inspektera henne efter vi träffat dej. Njut av tiden nu! De är du så värd :)

    2012-01-05 | 14:47:48
    Bloggadress: http://detlillaunderverket.blogg.se/
  • cicci säger:

    ojj va fort de gick :) för mig tog de nästan ett dygn på förlossningen :) men vilken söting ni fick :) hör av dig om du vill ta en runda med barnvagnen nån dag! å lycka till den 12te :)

    2012-01-05 | 20:47:54
    Bloggadress: http://ciccimodel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: