kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

UT I KYLAN

Kategori: Klumpfoten

Ja vi ska mot skolan i denna kyla. Tur vi har världens bästa Magdis som erbjuder sig att köra, vad skulle vi ta oss till annars?

Det har inte blivit något nytt gips för Ed. Han hade tryckmärken från förra gipset och var lite röd så läkaren tyckte vi skulle vila benet ett tag, tills på måndag närmare bestämt. Det betyder också att operationen blir inställd åtminstone en vecka till så det känns ju tråkigt, men det är ju skönt att dom är så noga med allt.

Efter dagens föreläsning ska jag nog kika in till Studiecentrum och fixa så jag kan gå på närdistans nästa kurs. Orkar inte med detta flex-schema, förläsningarna är i vägen. Jag vill hellre ge min tid till Edwin än koncentreara mig alldeles för mycket på skolan. Då blir jag säkerligen trött och stressad och det blir ju Ed som får lida. Jag kommer ju inte kunna vara den bästa mamman om jag ska springa runt och stressa med skoluppgifter.
Lite skola hinner jag med i min egen takt så de blir superduper!

Nu måste vi klä och oss och göra sista tuchen innan vi kan bege oss mot Magdas bil ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: