kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BVC

Kategori: Allmänt

Snart ska vi mot BVC och väga och mäta lillemannen samt göra en sån där EPDS grej på mig. Inte för att jag tror att jag har förlossningsdepression eller ens ligger i riskzonen men det är tydligen bra att göra dom där pappirusarna.

Jag har gjort en mega mega fruktsallad och tänker lite på hur skoj det skulle vara att vara dagmamma kanske. Om vi nu flyttat oss till ett mer barnvänligt område med lite shysstare lägenhet som är praktisk att ha barn i, så är jag nog ganska sugen på att försöka mig på att vara dagmamma.
Så känner jag nu iaf, men man vet ju aldrig med mig. Jag ska plugga klart och göra bort skolan och sen när det är dags för jobb så är jag extremt jävla supersugen på att jobba med barn och varför inte dagmamma ett tag?
Det kan ju vara som ett mellanjobb innan jag får det jobb jag vill ha.

Näe, på med labankläderna på Edwin och halsdukar på mig för jag börja bli lite sjuk tror jag. Min hals svider varje gång jag sväljer, det känns som taggtråd :S

Adjöken adjö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: