kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

ADDICTION

Kategori: Allmänt

Jag har gått omrking och intala mig själv att det är dags att börja banta. Nu får jag inte hålla på med dessa onyttigheter som jag missbrukar. Jag är helt besatt av choklad! Chokladbollar, kexchoklad, Oboy, twix, jaa U name it! Allt åker ner i dallermagen! Jag vill inte!!
Nog för att jag har gått ner 10 kilo från förlossninge, gick ju dock bara upp 7 så det är en 3 kg vinst, men ändå så vill jag ner mer. Helst 10 kg till, vill vara liten, smal och snärt men det kan jag ju fortsätta drömma om..

Änyhow, jag vet inte om jag orkar med någon särskild diet. Har alltid varit så dålig på det där med dieter. Det slutar med att jag antingen slutar äta eller skiter i allt efter en dag och det är ju ingen win-win-situation ;P
Jag tror på vanligt matintag och mer träning, men jag har ju inte varit på någon efterkontroll och har ingen riktig koll på om jag får träna eller inte. Jag vill ju springa! Jag har längtat efter en löprunda i flera månader så måtte jag få börja springa snart och köra stenhårt på massa roliga pass som finns på Träna, det är nämligen där jag tänkt köpa gymkort.

Core, spinning och typ power yoga kanske hade varit skoj. Inget med för mkt kordinationsförmåga klarar jag av, alltså typ step, zumba elller nån sån där dans-skit. Helst styrka och kondition.. Kanske bodypump? ;)

whatever.. Nu ska vi skynda att få upp lite värme medans vi kan, för sen bli det skola och efter det så måste jag ta mig en promenix på affäreer. Brr... :S

Adjöss

Kommentarer

  • Gojj säger:

    Zumba? Då kan jag börja åka in till stan och hänga på ;)

    2012-02-03 | 10:59:15
    Bloggadress: http://detlillaunderverket.blogg.se/
  • Jessicas william 9*12*10 säger:

    Tycker du såg liten och snärt ut när jag såg dig på stan :P

    2012-02-03 | 11:15:10
    Bloggadress: http://jessicasmirakel.blogg.se/
  • Linda säger:

    Olga rönnblads, hennes blogg hon går igenom hur man får träna och när man får börja efter en förlossning skit duktig, hon som har biggest loser i sverige. de viktiga är bara att man inte får framfall och tränar på för hårt så livmodern åker ut.. *scarry..



    2012-02-03 | 15:02:04
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här: