kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

STEP ONE

Kategori: Allmänt

Jaha, då var denna dag i skolan slut. Känns sjukt skönt att ha börjat skolan. Alla är så trevliga, ÄN så länge, och jag trivs verkligen redan nu.
Vi är endast i antingen G el H huset som dessutom sitter ihop så man behöver inte springa runt hela skolan för att komma till klasserna vilket känns otroligt bra.
Imorgon är det kortdag dessutom, det  blir 12 som fröken slutar. Awesome! Får ju dessutom sovmorgon och behöver inte börja för än 9.40 så man kan ju inte önska sig bättre start på veckan som dessutom innefattar hela fredagen ledig! :D

Det var en bra klass också. Många var unga mammor och hade nyss varit mammalediga så det var ju trevligt. Kände dock inte igen någon människa men jag började på rätt fot med en tjej iaf så det känns bra att det tillkommer lite nya kontakter som förhoppningsvis blir ens vänner sen. Jag kan verkligen behöva lite fler tjejkompisar så det va ju inte helt fel :)

Nu ska jag nog ta och samla ihop alla papper som behövs inför mentorsamtalet imorgon så att jag kan få det lite enklare på prov och sånt. Jag har ju adhd och det har alltid resulterat i att mina skolprov har blivit lidande. Har fått diverse utbrott för att koncentrationen har blivit störd men det finns hjälp att få mot det på skolan så jag hoppas jag kan göra bnättre ifrån mig denna termin.
Sen ska vi se hur mycket jag kan validera bort också. Har ju ändå jobbat en hel del så jag hoppas på att kunna få bort en termin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: