kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BM

Kategori: kärlekskrypet

Imorgon har jag en dejt med min morska. Känns kul, va ju typ 3 månader sen jag var där men nu kommer det bli desto oftare.
Jag ska ta upp med henne om att jag inte känner mig bekväm med att amma, det är verkligen nånting som känns jobbigt för mig. Jag kan inte ens tänka tanken utan att må illa eller bli grinfärdig så.. Jag måste ju säga det till henne och kan hon inte acceptera så blir det att byta.
Sen måste jag ta upp hur arbetsmiljön är på mitt jobb, det är ju innerökning som gäller och jag är måttligt nojjig över att min bebis ska bli påverkad och kanske ännu värre, skadad, av denna rök så jag måste veta hur mycket det skadar. Det är  väl svårt att säga exakt men jag vill ha en liten humm om det bara. Trots att jag ha halsduk inomhus och drar upp den över näsan så fort jag kommer dit så kan jag ju ändå inte undvika det, men ja.. Vi ser väl vad hon säger.
Sen vill jag ha en till tid för ultraljud på grund av det här med den passiva rökningen samt att jag börjar bli lite orolig i övrigt också men det tar jag med henne istället för att skriva ut här.

Ja.. Känns som att jag har en bra lista att prata med tanten om. Ska bli intressant att kolla mina värden också, har känt mig så trött och yrslig i princip hela graviditeten så jag hoppas att det går att åtgärda med dom där fasliga järntabletterna.

Thats that! Nu kanske jag ska städa lite smått medans degen jäser. Tjoflöjt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: