kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

UNDERSKÖTERSKA HEJOCHHÅ!

Kategori: Allmänt

Jaha, då blir det usk utbildningen för mig till höst då.. OM jag nu får ansöka och komma in så blir det att gå en termin, vara med bebis en termin och sommar och sen gå resten. Det borde ju gå vägen?
Jag har ju varken rätt till A-kassa eller försörsjningsstöd då jag pluggar med hjälp av studiestöd så mitt liv suger ganska hårt just nu.
Så... Undersköterska och den förbannade vården... Here I come....

Dock ska jag fan inte fastna i det och vara kvar inom det yrket för resten av mitt liv för jag vill sååå mycklet mer! Jag vill verkligen inte vara på ett sjukhem när jag är 30. ICKET! Jag ska banne mig bli spa-terapeut och göra det jag tycker är skoj.
Inte för att det är fel att jobba inom vården, det är ett mycket underskattat arbete, MEN på grund av det är det också ett arbete som JAG inte ser mig själv ha en framtid inom.

Nog om detta. Jag ska kolla till maten och bli på bättre humör.. Imorgon får vi ju trots allt kolla på vårat lilla kryp för första gången :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: