kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

ÖVERDRIVNA MORSOR

Kategori: Allmänt

Ja, visst är det väl kul för dom som ska bli  , jag ska själv bli det och det är ju hur skoj som helst! Men seriöst, behövs det "ny-mamma-hysteri" bara för det? Har folk INGET annat att snacka om? Vad hände med livet innan bebis kom? Tappade ni det?
Nu måste ni förstå mig rätt. Jag har bara problem, när man sitter på facebook t.ex, och ALLT, exakt ALLT handlar om graviditeten. Ja, det mesta handlar väl om det och särskilt när det börjar dra ihop sig, men vafaaaan.. Hur kul är det egentligen att läsa?
Är det bara jag som är konstig eller är det folk som överdriver?

Det här är mitt första barn, vem vet, kanske sista också, men inte fan har jag fått nån dille på ALLT som har med barn att göra. Unga Mödrar, Livet på BB, En Unge i minuten, ALLA bebiskläder, ALLA spjälsängar, ALLA barnvagnar, ALLT som händer vid förlossningen osv.
Är det verkligen så jävla skoj? Jag tycker inte det. Jag tycker det är hemskt att se alla plågsamma program om förlossning, jag vill helst inte tänka på smärtan som kommer då¨men förr eller senare kommer jag att måsta göra det ändå. Men alla bebisartiklar i hela världen är fan inte intressant. Inte för mig, och jag har så otroligt svårt att fatta att folk blir besatt!

Vissa anser att det är bra med förberedelser, man ska ha koll på vad som händer och vad det finns för möjligheter för att ge sitt barn det bästa. Självklart håller jag med där. Men... Usch, det är ju så jävla tråkigt att bara konversera med nån om bebisar. HELA TIDEN.
Är det helt förbjiudet att prata om nånting annat eller? SUCK.

Jag kankse låter som en bitter hormonkossa, maybe I am, men jag vet att jag inte är ensam att känna att den här hysterin nya mammor springer runt och har, är sjukt överdriven. Det lär ju knappast bli så att ni blir en bättre morsa om ni sitter på internet hela dagarna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: