kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BM

Kategori: Allmänt

Ja himmel och plättar! Vi satt igår och pratade om vårt allra första ultraljud på tisdag, 26/7, och kom på att ingen av oss har någon som helst aning om vars vi ska! :O
Haha, snacka om dålig koll. Jag hoppas jag har fått brev till bunkern där det står utförligt vars vi ska knata in, annars blir jag ju lite nervös och måste ringa runt i panik och undra vars jag ska. OM det är hos MVC eller åp VC eller upp på sjukis eller whooot? :P

Har dessutom fått för mig att jag är alldeles för rädd för att ligga och fläka upp benen för flera olika människor i dyngsmärta så jag är lite inne på Vivves spår att ha en egen morska och kanske föda hemma. Men samtidigt så vill jag ju helst göra det i vatten och ska jag ligga i vårt badkar och klämma ut en unge kan ju fan vad som helst följa med ut och aldrig i livet att jag vill ligga i det badkaret igen! Inte med min växande bacillskräck. Usch!
Sen har dom väl inte kompetensen att låta en ligga helt och hållet i vatten på förlossningen och smittorisken och massa sånt skit är i vägen, så jag vettefan.. Känner inte för att ligga och krysta och allt hamnar på sängen, eller att ligga och trycka på så man bryter svanskotan för min kompis har ju gjort det för bara 3-4 månader sen när hennes bebbe kom!
USCH! Jag är fett jävla rädd! Det är nästan så att jag hoppas att det ska bli kejsarsnitt, jag, till skillnad från Vivve :P, skulle inte känna min snuvad på graviditeten. Urkel. Den slipper jag gärna. :P

Låter ju som en liten lillunge, typ en av dom småflickorna som är med på UngaMödrar... Det går nog bra. Jag får ju ha med mig min älskade Erik så hur kan det gå fel? :)

Nu kanske jag ska göra nånting annat än att sitta här och beklaga mig över mina förlossningsrädslor.

Kommentarer

  • Jessicas william 9*12*10 säger:

    ja gud ja, det var borta för länge sen :) Men nu saknar man ju den lilla kulan och någon som sparkar och har sig där inne!



    Tackar!

    2011-07-20 | 08:21:44
    Bloggadress: http://jessicasmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: