kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

LUGNET FÖRE STORMEN

Kategori: Allmänt

Ja jag hade ju sett fram emot att få ha lägenheten själv och njuta i min ensamhet, som om jag inte är ensam nog!!?
Hur som, nu är jag fortfarande själv och jääävulskt uttråkad! Känns som att karln bara flyr fältet hela tiden och nu när allt börjar dra ihop sig börjar jag faktiskt bli lite mer nervös över att han kommer vara ute och slira när jag sitter  hemma i värkar eller vad som helst.. Överdriven noja kanske. Jag vet ju vars förlossningen ligger, kan ju ta mig dit själv för jag har pengar på kontot och numret till taxin. Check!

Tänkte att jag skulle göra mariannetryffel idag också men jag orkar itne, svanken är körd. Har väntat för lääänge.
Istället gjorde jag cupcakes, lilla julbordet till middag och tog mig en promenix på affären och inhandlade diverse nödvändigheter. Känner mig lite duktig. Har dessutom steriliserat vår enda nappflaska, så nu vet jag hur det funka :P
Tänkte hämta ut paketet med min bröstpump, DR brown flaskor och annat som kan vara bra att ha när man ammar eller planerar att försöka iaf, men det glömde jag helt bort. Preggo-hjärna!
Istället tror jag att jag ska lägga över DH och GG på stickan och se dom avsnitten till en skål fil och flingor, känner att det är precis det jag behöver just nu. Kan ligga och snora på i sängen och se serier tills jag somnar. Som de flesta andra nätter denna vecka så kommer jag väl bli väckt kring 2 tiden av att bejben kommer hem och ska krypa till kojjs också men innan han kan somna är det lite pusspuss och kläm på bebis så då är man ju vaken igen och med denna förkylning jag nu dragit på mig så gör det inte saken lättare att somna om.
Usch va lång och konstig mening det blev.. Skitsamma. Jag ska tvätta ansiktet och göra mig i ordning. Adjöken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: