kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BF+7

Kategori: kärlekskrypet

Jaha då har vi passerat en vecka med bebis i magen. Jag trodde faktiskt att den skulle komma lite tidigare än såhär men ack så fel man kan ha.
Nu satsar vi på att den få komma ut på söndagsdygnet. Allt får gärna börja hända med värkar, slempropp och vatten på lördagsdygnet för då är det ju i princip garanterat att det blir ett söndagsbarn. Blir det 23.55 så kommer jag inte bara hota dom som skriver på papperna, jag kommer ta till med alla tänkbara medel för att få ett 1.a januari barn!

Sista BM hade vi idag också. Känns lite konstigt men ändå skönt. Jag hade inte gått ner den här gången, nu hade jag gått upp ett par hekton så nu jäklar kan ingen klaga på att jag inte äter för uppenbarligen så har jag ätit då vågen visar STORA siffror i mina ögon.

BT var 95/70
Puls 108
Bebishjärtat klappade på 141
Magen hade växt en hel centimeter så 35 låg måttet på.
Vikten... Ja... siffror tänker jag inte ge ut men nu ha jag iaf lagt på mig 7 kg under denna preggo period.
Med en extrem tur så går jag ner det så fort knoddas kommit ut och amningen börjar ta fart. Det är ju tydligen det som bidrar till att bebiskilona ramlar av så jag får väl hoppas att det blir så för min del också.

Nyårslöftet kan jag ju inte propsa på att jag ska börja träna, kommer ju ha en hel del annat att försöka klara av så om jag får ut tjock-arslet på promenader får jag väl vara tacksam. Annars får jag väl köra all in med hemma träning.. Det som är SÅÅÅÅ kul *not

Näpp... Bubbelvatten och en frukt innan middagsplanerna börjar ta form. Adjöken!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Du kommer inte ha några gravkilon kvar de lovar jag! Fan jag gick ju ner 15kg på fölossningen och min bebis vägde ju bara som normalt! Så oroa dig inte du kommer knappt behöva banta med dina kilo som du gått upp nu åker bara lite sambo kilo om du ammar också :)

    2011-12-29 | 20:14:47
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/
  • Gojj säger:

    7 kg?!?!?! de är ju ingenting!!!! Har du inte ätit ngt alls under din preggo tid?



    Men de är ju så jäkla svårt att få en lägenhet. Bostaden är ju inte dirket så hjälpsamma om du förstår vad jag menar :P

    2011-12-29 | 20:44:48
    Bloggadress: http://detlillaunderverket.blogg.se/
  • Linda säger:

    Hihi du har fan bra smak madde :D får väl se om de blir två Oliwer då eller om vi satsar på få flickor istället så är de lite lättare att inte välja samma namn :P

    2011-12-30 | 07:54:43
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här: