kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BESTÄMD

Kategori: Allmänt

Nu har jag samtalat med tammetusikken alla jag känner om hur jag ska göra detta med mammaledigheten, jobb och skolan och detta har jag kommit fram till: Jag ska inte göra nånting.
Jag ska gå kvar på skolan, för det är ändå flex jag går vilket innebär att vi bestämmer själv hur mkt skola vi vill gå vilket också gör det enklare för mig att planera. Min grupp, vi kommer hålla ihop hela tiden dessutom, är inte emot att jag någon gång skulle ha med mig ungen till grupparbetet, vad gör det om den ligger och sover i ett hörn medans vi arbetar eller har redovisning? Får ju bara se till att då jag har föreäsningar och prov, att jag har en barnvakt då och det är jag relativt säker på att jag har faktiskt.
Sen är det så att v. 10 ska alla i min klass på praktik men inte jag, jag behöver inte gå för än till hösten så då tänkte jag, istället för att läsa en annan kurs, ta 5 veckor mammaledighet och sen när dom kommer tillbaka kommer jag tillbaka. Muy bien ju!

OCH OM detta inte fungerar som jag hoppas att det ska, så kan jag byta till närdistans alternativt att jag tar ett uppehåll. Ingen är omöjlig och inget är omöhjligt. Då behöver jag inte bry mig så mycket i detta föräldrapeng mörker ÄN, förhoppningsvis. Sen kanske t.om baben kan ta pappaledigt fre-lör-sön och då passar det ju ypperligt för vi har alltid prov på fredagar så då är jag ju räddad med barnvakt! SCORE!

Vad tycker ni detta låter som? En bra plan eller ett totalt fiasko?

Kommentarer

  • JENNY säger:

    Håller tummarna då! :)

    2011-12-05 | 19:52:07
    Bloggadress: http://jennyjanssons.com
  • Linda säger:

    Jag tycker att de låter som en bra ide du sparar en massa dagar på att göra så iaf. Men karl din måste väl säga till nu senast på vara ledig fredagarna?



    Har du en sovar bebis kommer de gå hur bra som helst, men som Ilias sov tre gånger om dagen max 1,5 stöten från de han var typ nyfödd får du en sån bebis kanske det är lite svårt att vara på skolan och ha med en bebis som inte sover och försöka få händerna fria :) ta de med ro så kommer allt att lösa sig :)

    2011-12-06 | 07:06:40
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här: