kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

LISTA

Kategori: kärlekskrypet

Va så sjukt sugen på en lista så jag googlade omkring lite.


När fick ni reda på att du var gravid? Den 3 maj. Då var jag 6+0

Beräknat förlossningsdatum: 22 Devember

Var det planerat? Oh nej! Det kom som en chock för oss båda men under all chock så fanns det ju givetvis lycka och det gjorde att vi bestämde oss för att behålla h*n.

Berättade för familjen: Jag berättade för min familj när jag var i vecka 12-13 ungefär, men vi berättade för Eriks familj desto tidigare. Typ samma vecka vi fick reda på det. 

Har du mått illa? Morgon och eftermiddag har jag mått sjukt dåligt de första månaderna. Nu mår jag bara illa när jag väntar för länge med mat, då är jag nära att spy trots att jag aldrig gjort det.

Foglossning? Ja, eller.. Ne, faktiskt inte tror jag.

Andra krämpor?
Njae, jag har haft lite senadrag i höften men det är kanske från nått annat ;)

Cravings: Jag tror inte på cravings men jag har ätit sjukt mycket bär och grönt nu i sommar iaf och mejeriprodukter, laktosfria såklart, är jag alltid sugen mycket på.

Avsmak för något?: Ja, jag har varit lite äcklad av

Vad tror du att det blir för kön? INGEN ANING! Va bombis på att det var en pojke först, sen gick jag över till att det MÅSTE vara en flicka men nu är jag tveksam igen... :S

Första ultraljudet: 18+5 gjorde jag mitt första buk ultraljud iaf.

Andra ultraljudet: Har inte haft ett andra?

Hur mycket har du gått upp i vikt:
 2,5 kg än så länge, är dock bara i v. 23. 

Behöver du kissa ofta? I början gjorde jag givetvis det, nu har det lugnat ner sig men det är ändå konstant tryck på blåsan känns det som :P

Är du rädd inför förlossniningen? Jag va det tills alldeles nyligen. Nu känner jag mig redo att bli mamma och det känns säkert att föda nu.
Ska du använda några bedövningsmedel? Nja, jag ska nog använda mig av profylaxandningen och TENS/akupunktur samt ett varmt bad. Om det verkligen inte går så ska jag testa lustgasen men det blir som en sista utväg.

När började du med barnrummet? Har faktiskt inte börjat med det än. Måste packa ur ett rum först och vi ska göra det om en månad kanske, men barnvagn har vi köpt! :D

Såhär skoj har jag denna morgon ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: