kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

AMMA = KOSSA ?

Kategori: kärlekskrypet

Jag har verkligen tänkt och tänkt och känt och känt och läst och läst om det här med amning och ersättning. Jag känner verkligen INTE för att amma! Vid tanken så mår jag illa och känner sånt stort obehag att jag vill inte ens ha barn längre. Det känns inte naturligt för mig för fem öre! För många så är det en självklarhet, men det är inte det för mig. Jag vet att det är bra med mamma mjölken för imunförsvaret och den biten, men vafan.. Jag amma när jag va liten och likt förbaskat var jag ju lika sjuk som om jag INTE skulle ha gjort det. Eller det är ju det folk påstår, att ungarna blir så grymt sjuka och bla bla bla.
Heads up! DET KAN DOM BLI ÄNDÅ!

Jag känner bara att det inte någonstans är bekvämt för mig att slita fram tuttarna framför folk, mitt på stan, bland mina morföräldrar eller Eriks mor/far föräldrar. Jag skräms av tanken. Jag försökte sitta igår och tänka att "åååååh va mysigt att ha ungen som en sugklocka på bröstet hela tiden, gud så praktiskt och händigt!" Men NEJ! Det känns inte bra. Inte för mig.

Det värsta med att säga det här är ju den extrema amningshysterin som är på tapeten just nu. ALLA SKA amma och därmed basta! Men man är och kommer inte att bli en dålig mamma om man väljer att INTE amma. Man är ju för tusan ingen dålig mamma om man INTE KAN amma eller hur? Det samma, tycker jag, gäller för att man inte vill. Det ska vara helt upp till en själv och folk ska fan inte lägga sig i så mycket.

Så.. Amningshysteri-trenden bryts hos mig! ;)
Adjöken!

Kommentarer

  • Viktoria-ensam mamma till william säger:

    De är ju alltid bra att ge bebis den första mjölken på förlossningen har jag ju hört för att de är ju bra mjölk. Jag ville verkligen amma William men hade typ ingen mjölk för jag mådde skit psykist hela tiden. Så han fick ersättning från att han va 6 veckor, och jag tycker att vill du inte amma ska du klart inte göra de :) Kan säga att william ha världens bästa immunförsvar ;) Han ha inte vari förkyld nå ofta och han va omringad av magsjuka på dagis när han började och aldrig varit runt magsjuka annars och då är det som spikat och klart att dom ska få de egentligen, men William fick inte magsjuka en ända gång i vinter fast de gick ända fram från januari till mars! Såååå, även fast han fick ersättning ha han ett jävla försvar ;)

    2011-08-08 | 21:42:06
    Bloggadress: http://nattstad.se/vickan89

Kommentera inlägget här: