kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

DRA IHOP SIG

Kategori: Allmänt

Det är kaos som vanligt här.
Vi flyttar på fredag så nu är det stök och bök hela tiden, samtidigt som min lilla prins börjar leka skrikhals och det är ju mindre uppskattat. Nu måste det vara tänder, som han gnuggar, dregglar, tjuter och biter på allt han kommer över. Jag blir galen annars!
Vällingen är fortfarande ett problemo och som om det inte vore nog med allt detta så är det nämerlajnen så att han har nu blivit en säng-vräkare. Han måste ha så himla mycket plats när han ska sova, han rullar runt och viftar hejvilt med skenan, så den slår i spjälen på sängen och han trasslar in sig i skyddet och det är då tammefan allt på en gång så nu kommer problemet jag bävat mig inför. Vad ska man göra nu?
Återstår att se om det fortsätter i denna stil, då äre ba bort med spjälsängen och dit med någon annan säng som är bredare och skruva fast nå galler/spjäl på den.

Sen har jag ju slappat och hamnat efter lite i träningen. Min stressmage tar övertaget och då hugger jag till på snabb energi, dvs godis, istället för mat och jag blir så himla sliten så jag är inte alls lika noga med plankan övningarna som förut. Nu är man tjockareäntjockast!

Förskoleplatser har jag kikat in och ställt mig i kö på också. Lika bra att iaf stå i kö och möjligen tacka nej än att vara ute i alltför sen tid. Jag hoppas allt löser sig bara så jag kan få iväg han på dagis när det börjar bli den tiden. Trots att jag är skeptisk till det så vill jag ändå skaffa jobb så fort jag är klar med plugget så vi kan få det lite bättre ekonomiskt och då måste jag ju ha sparven hos någon främling :S
Usch, känns inte alls kul.

Näe, tillbaka till allt stökande och bökande.
Adjöke adjö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: