kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

VUXEN KLAGOMÅL

Kategori: Allmänt

När man blir vuxen, jaa jag anser mig själv vara det nu :P, blir man automatiskt tråkig då? Är det därför man tappar kontakter och blir bortglömd? Är det för att man skaffar barn som man blir bortvald när det gäller att spendera en kväll/helg med?
Faktiskt så är det på det viset att man DÖR INTE FÖR ATT MAN SKAFFAR BARN, ETT LIV, OCH ANDRA INTRESSEN ÄN ATT SPENDERA VARENDA HELG VAKEN HALVA NÄTTERNA I FYLLAN OCH BAKIS DAGARNA EFTER!

SUCK!


Är det verkligen SÅ JÄVLA VIKTIGT att få ha helgen som ett flykttillfälle? MÅSTE man vara vaken till 2-3 på nätterna bara för att det är helg? Måste man sova bort hela dagarna bara för att det är helg?
Visst fan är det skönt med en sovmorgon ibland, men en sovmorgon för att man haft en hård arbetsvecka eller för att man varit ute och slirat? Jo men givetvis för att man haft en hård arbetsvecka!
Gud, jag blir bara så less på att alkohol har så jääävla stor betydelse för alla. Dricker man inte så blir man automatiskt tråkig. Orkar man inte vara uppe på nätterna så är man också tråkig.

Jag är ingen nykterist, visst inte, men jag tycker att man kan prioritera på andra vis när man har familj. Jag gör då det och jag vet fler som skulle behöva tänka till lite.

Klart man ska få unna sig och roa sig ibland men IBLAND!!

Ja, såhär grinig blir jag när jag snokat för mycket på Facebook, sett för mkt drama tv och läst för mycket bloggar... Typiskt va?
Nu måste jag se lite Vampire Diaries, adjö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: