kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

TRO PÅ FAN!

Kategori: kärlekskrypet

Det är gaddar i pluttens mun snart! Det är sådär svullet i mitten där nere lill truten och gissa om han gnugga och gnuggar allt han kan när han väl få tag i ngt som han kan stoppa i truten! När jag ger han mnitt finger och gnaga på så är det där framme han tuggar som mest, och hårt är det också!
 Det kanske förklarar allt konstigt bajs, griniga humöret och den dåliga sömnen? Han har inte ätit särskilt bra heller tycker jag och flera gånger har jag fått för mig att han har feber för han är så himla kokhet och rödflammig. Nog för att vi ha bra med värme inomhus men han få ju ligga nästintill nude om vi inte ska ut och mestadels hänger han ju i sittt gym på golvet och där är det ju alltid svalt och skönt..
Suck.. Han är ju knappt 15 veckor? Kan det verkligen ske NU?

Har införskaffat bitringen iaf och nästa inköp till min lilla plutt är en sån där Baby Sleep kudde. Måste få han att ligga mer åt vänster så inte huvudet blir allt för asymmetriskt. Nu vill han ju knappt kolla åt vänster för han är totalt högervriden och det oroar mammahjärtat lite men jag ska nog råda bot på plattskallen ;)

Tur lilleman gillar smakisarna han får nu igen. Han är tokförtjust i morot så nästa test blir potatis och så ska jag krydda med lite salvia kanske? Ska försöka göra lite puré i helgen när det lix blir skrutt väder, och frysa ner i bitar så kan vi testa på med lite alltmöjligt ett tag framöver ;)

Kommentarer

  • Nina Johansson säger:

    Har hört många som fått så tidigt, dock är di tidigt men de kan hända :). Penny bajsar knas när tänder kommer och får även feber ibland.

    Hon var med platt på ena sidan, hon gillade att söva på vänster sida mest, haha men vi fick allt vända henne flera gånger så hon med var super sned. Men nu ser man inte de. Så de går nog till sig. Men man blir ju orolig, för hon var sjukt sne. haha.

    2012-04-20 | 14:24:40
    Bloggadress: http://ninakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: