kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

v.30

Kategori: kärlekskrypet

Ja nu traskar vi in i vecka 30. Känns som vanligt inte så särskilt för jag tycker det tar så himla lång tid allting! Blir stressad över att allt går så sakta :P
Jag känner mig gigantisk men vet egentligen att jag inte är det. Har ju faktiskt bara gått upp 4,5 kg så det är ju inte fyskam. Men efter lördagens tröstätning har det nog blivit lite extra kilos ;) bebis mår väl bara bra av det kan jag tänka mig.
Hur som.. Jag har mer ryggvärk än vanligt och det börjar bli jobbigt att ta på sig sockarna om jag redan hunnit ta på mig byxorna och ingen jacka går att stänga utan att jag kvävs så jag vet inte om det känns så mycket mer än så.
Jag känner mig gravid men inte sådär extremt gravid som jag känner vissa dagar beroende på humöret också såklart.
Kan ju vara så att jag är ganska less i skallen efter en intensiv skoldag samt att jag vet att de 2 kommande dagarna inte kommer att bli en dans på rosor för oss..
MEN det ska jag försöka att inte ta ut över min knubbiga mage. Jag vill ju inte att mina stressattacker dödar knorten! Måste ta det lugnt, GOOSFRAAAAABAAA ... ;)

Ska kika på lite listor idag och bocka av det vi har och inte har till bebisrummet. Det som behövs och det som kanske inte är lika ndövändigt osv osv.

Nån som har något tips? Vad är det som är så bra att ha i början? Massa snuttefiltar? Nappar? Leksaker?
Vad har ni haft mest användning av?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: