kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

FROSTY

Kategori: Allmänt

Ja det är visst frost ute och kallt som attan! Jag som ska bika ner på huset och sitta ännu en dag med ryggont i väntan på att detta miserabla ska vara över. Det blir en lång dag. Hade tänkt springa på föräldrarkursen klockan 15 men jag tror inte vi hinner det. Det blir väl klart vid 5 tiden idag också antar jag.
Bara det blir över så kan jag gå vidare med livet tills sista delen anländer, då är det verkligen finito! Kan knappt bärga mig! Längtar så mycket att det gör ont!
Det är ju inte för än då det kan bli lite rätsida på hur det ska gå till i framtiden, då äntligen kanske vi kan få klart för oss om vi ska leva i otur eller om vinden faktiskt vänder nu när det går så himla bra. För det gör det verkligen.
Jag är så sjukt nöjd med hela mitt liv och jag kan inte tänka mig att ändra på det, till det sämre som det kan komma att bli. Inte nu, inte nu när vi kämpat och stått emot all skit som kommit i vägen. Jag tycker vi har varit så duktiga, jag känner mig faktiskt nästan lyckad och det vill jag verkligen hålla fast vid!

Jag tänker inte tappa humöret nu. Nu är det kämparglöden och viljan som ska hjälpa till. Nu får det vara nog på dessa patetiska, för det är verkligen patetiskt, tillfällen att tycka synd om sig själv och ligga och "ååååah" sig över hur tragiskt liv man har fått, att alla är dum och buhuu huu!
Nu är det fanimej dags att växa till sig och använda skinnet på näsan för har man kommit såhär långt kan man banne mig ta sig hur långt som helst!
Wooop wooop! Är konstigt nog taggad!
Det kommer bli en tung dag men det har jag mig själv att skylla och ingen annan. Nu jävlar i min låda!! :D

Sen är jag ju så jäkla bortskämd att jag har världens finaste kille vid min sida så vad kan egentligen gå fel då? Näe, just det INGET!! :)
Man ska va glad över det man har och inte deppad över det man saknar. Tjänar ingenting till!

Jag ska packa ner blocket idag så kan jag sitta och göra läxa medans detta surr håller på. 2 flugor i en smäll måste man ju kunna slå right? ;) Ingenting är omöjligt!
Nu är det bara att tuta och köra!

PS. Sverige tvåla ju till Holland igår så alla stolta svenskar har ju en extra anledning att vara superglada idag! Man ska tro på det otroliga :D

tjofaDDErittan!! :D

Kommentarer

  • Emma säger:

    Ja men som jag skrev, ny dag nya tag. Det är lätt att deppa ihop ibland. De vet väl du :) De må va hur patetiskt som helst. Och sant man ska glädjas åt det man har och inte sörja det man saknar. Jag gläds åt mina barn, varje dag. Men ibland hade de vart skönt att ha någon att luta sig emot. Jag måste få va patetisk ibland och "ååha" mig för att kunna inse att de gå fint att va själv. Jag är glad att du är lycklig. Det är du värd. Hoppas du får en fin dag!

    2011-10-12 | 09:24:31
    Bloggadress: http://emzibit.blogg.se/

Kommentera inlägget här: