kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

FÖRLOSSNINGEN

Kategori: Allmänt

Det har varit lugnt här på bloggen i helgen. Har faktiskt haft det fullt upp med att vara med min bästa vän och stora kärlek. Det har varit så mysigt och underbart trevligt <3 Nog för att det alltid är det men det har som varit extra kul i helgen. Massor med skratt ;)

Vi var upp på förlossningen en snabbis igår. Hade haft en liten blödning och ont i magen så givetvis ringde jag upp och berätta vad felet var och dom bad oss komma in. Det var inge fel dock. Vi gjorde alla möjliga undersökningar och givetvis ett ultraljud och allt såg bara bra ut. Jag har ju varit lite orolig för att jag inte har känt lilla parveln här inne lika mycket nu på slutet men med tanke på att jag har moderkakan i framvägg så kan det vara den som tar emot sparkarna sa dom. Under UL så var det ett hejdundrandes liv på krabaten :) H*n hicka, drack, räckte ut tungan, rulla runt och sparkade hejvilt, men jag kände ändå ingenting. Vi peta och tryckte på magen extra mycket och den sprattlade runt som ett litet yngel och efter ett bra tag konstaterades det att den såg extremt frisk och bra ut. Vattenmängden var bra, och navelsträngen gav bra med näring så det var ju bra iaf. Har haft kalas i magen hela morgonen så det känns ju givetvis ännu bättre. Nu kanske det vill leka och göra sig påmind igen :)

Dagen idag blir nog ganska piano. Ska ringa den personen jag har blivit tilldelad att vara ledsagare åt och bestämma träff för när vi ska ta vår första promenix osv. Om det inte blir idag så ska jag höra av mig till Helene och ta en fika med henne för hon ska ju också ha barn!! Gud så kul va? :)
Sen ska jag fortsätta mitt sökande efter det perfekta inredningsmaterialet till barnrummet.

Ha en bra dag! Adjöss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: