kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BM V.32

Kategori: kärlekskrypet

Då var detta möte avklarat. Jag har så underbar barnmorska, värsta mysiga människan som veerkligen är superlätt att prata med och förstår en verkligen! Wonderful!

Allt såg bra ut, jag har ju som sagt gått upp 1 kg, men 5 kg + sen jag blev gravid är inte så farligt. Sen låg hjärtslagen på lilla krypet på 125 idag. Så det var ju också bra. Mitt blodtryck, socker och HB låg fint samt att kurvan såg bra ut men hon tyckte ändå att OM jag inte har fått större mage till nästa besök så ska vi kika in på ett UL igen. Nu var ju vi på förlossningen i söndags och gjorde b.la ultraljud då så vi vet ju att det såg bra ut med krabaten där inne, men hon sa det att är det lika lite förändring på kurvan nästa besök så måste vi nog upp på ännu ett UL.
Själv tycker jag att jag är gigantisk och har svårt att få på mig sockarna när jag tagit på mig brallorna men enligt min kurva så var det lite lite. Det var ju ändå inom normalgraden men med tanke på att jag kommer att vara i v. 34 nästa ggn jag är där och det fortfarande ser litet ut så blir det nog ett "försäkringsbesök" som vi kallade det :)

Sen ska jag försöka surra lite med bejben om diverse olika saker som kan vara bra att veta inför nedkomsten. Mest bara hur han ska försöka hålla mig på bra humör och få mig tillbaka till fokus om jag spånar iväg och stressar upp mig. Men med tanke på att han är världsbäst i allt ändå och känner mig bättre än vad jag känner mig själv så borde det absolut inte vara något problemo. :)

Nu blir det att vila ryggen lite och andas ut efter en prestationsfylld torsdag! Adjöken adjö!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Men gumman, det förstår jag väl att du inte kan hjälpa mig att bära, det skulle jag inte begära heller. :)

    Du får hjälpa mig i tanken istället. :)



    Kul att se att allt verkar gå bra med bebis, snart är det jul! :)

    2011-10-27 | 20:38:04
    Bloggadress: http://www.en-ny-tid.blogspot.com

Kommentera inlägget här: