kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BM BESÖK

Kategori: kärlekskrypet

Då var ännu ett BM besök bortgjort.
Allt såg fint ut förutom att jag inte hade gått upp i vikt och att järnvärdet och blodtrycket sjunkit.
Hade ju ändå ett blodtryck på 100/64 men förra gången var det högre.
Järnvärdet jobbar jag på, äter ju Niferex var 3.e dag men nu ska jag öka till varannan så blir det nog king där också.
Bebis hade som vanligt benen redo när dopplern skulle kolla hjärtslaget och vid första beröringen på magen så kom Zlatan sparkarna. Börjar bli en vana nu ;P
Men det såg bara fint ut där också, 140 tyckte jag hon sa?

Sen var det också som så att lillkrypet har börjat vända på sig och ligger ganska långt med huvudet neråt. Är ju ba bulla de! Bra att det ser och låter bra ut och framför allt så känns det ju hur bra som helst! :)
Det här med vikten tror jag minsann inte att jag ska försöka jobba på, tänker inte överäta bara för att jag ha ett liv i mig. Den växer ju och magen växer ju så bra ändå så det löser sig.

Har även fått mängder med papper, b.la förlossningsplanen så jag hoppas att jag kan få in alla mina önskemål på dom där ynkliga raderna :P

Har börjat tänka om med amningen också. Inte för att jag vill amma.. nej nej... usch.. Mest bara för att om det sker nånting dåligt nästa vecka på dom utsatta dagarna, så spelar det ingen roll längre. Då kommer jag väl mest troligt vara hemma och inne ett bra tag framöver ändå så då kan jag lika gärna göra det där obekväma och äckliga amningen. Urkel... Jag ryser vid tanken av det. Jag mår riktigt dåligt av att tänka tanken på att behöva amma... usch.. snälla låt det inte fungera för mig! Jag vill verkligen inte amma. :(

Men så ja.. Då har ni fått uppdatering så det räcker. :D Adjöss

Kommentarer

  • Jezzica säger:

    Åh,det är alltid lika kul och mäta magen, lyssna på hjärtljuden och veta att allt är i ordning. Nu när man är omföderska går man bara var 4:e vecka. Tyckte som om att gå till min BM och prata. =) Näe, ang vikten inget som säger man måste gå upp i vikt, herregud alla är vi olika. Jag gick upp 40 kg!!!! Med Wille, hade ätit cambridge i över 1 år så inte underligt men babykilona är typ omöjliga att få bort, jag önskar jag hade samma som dig men nu går jag upp 0,5 kg i veckan. I hate it men jag får jobba med det sen huvudsaken pyret mår bra! ;) Så njut av att bara ha mage och tuttar! Hihi! :P

    Amning, det kommer att ordna sig. Det är svårt att föreställa sig hur det är innan barnet kommer, när det fungerar är det jätte mysigt. bekvämare än ersättning, suck jag är så less på flaskor, diska, gå upp och göra i ordning, haha lättare med bröstet. Men vill du inte, varför skulle du måsta? Finns många som kör ersättning på en gång. Visst dem säger att det är bättre och amma med immunförsvar osv. Men ja, som sagt finns dem som de inte funkar för och deras barn mår prima ballerina! :D Du bestämmer vad som är bäst och bekvämast för dig & ditt barn.!! Tro mig, med barnmorskor får man stå på sig dem älskar att manipulera och spela på att man är ny i sin roll. Jag lyssnade inte mkt på dem, jag gjorde det som jag och Wille mådde bäst av! :)



    SV: Ja, ring på lördag jag kommer nog cykla dit så jag är ca 30 min före. Precis, gamar dem rycker allt på en gång. Haha! :P

    Jasså är det en tråkig utbildning, lät inge vidare men ja bara och bita ihop så du har en grund. Det är alltid bra.

    Ha en mysig fredag! Ses imorgon!

    2011-10-07 | 13:07:22
    Bloggadress: http://jezziiica.blogspot.com

Kommentera inlägget här: