kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BAKISDAGEN

Kategori: Allmänt

Ja dom här jäkla bakisdagarna, inte alltid lika roligt kan jag tycka. Min lilla darling är måttlig baksjuk och det gör mig väldigt ledsen och uttråkad.
Kan ju inte göra nånting för honom heller så jag får försöka roa mig själv... JÄTTE ENKELT!
Har läst om urinorganen nu flera gånger så nu torde jag väl klara mig imorgon. Redovisningen är ju tidigt på morgonen så då hinner jag smacka på med lite mer info vid frukost time sen borde det sitta som ett smäck!

Annars har dagen varit låååång.. Det blev ingen kärleksdag idag.. Blev som sagt en bakisdag istället men det kanske blir två kärleksdagar nästa vecka istället..? Har ju en förfärligt orolig vecka att vänta mig så jag hoppas att det kommer gå bra ändå och att humöret inte sviker alltför mycket så skolan blir lidande, har ju ännu en redovisning på fredag ju.

Annars så kan jag ju berätta att det är 29 hela veckor idag. Jeeeay! Hejja!! Nu är det ju bara en EVIGHET kvar innan vårt lilla kryp tittar ut.. Kan det här inte skynda på sig lite, det är så jobbigt med att vänta.

Jag vill på Ikea också. Har varit utan den butiken väldans länge nu så jag tycker det är dags att investera i lite nytt, slänga massa gammalt och fylla på med det som behövs för nu snart ska vi äntligen fixa bebisrummet.
Jag är så jäääääääääääääääääääääävla less på att vänta på att det ska tömmas.

Jahapp.. Vad ska jag göra nu då? Flera timmar tills jag ska kunna somna och inget bra på tv, inget bra sällskap och inge kul att göra.. Suck..
Ha en bra kväll.

Kommentarer

  • Jezzica säger:

    Ja nu har jag tur att Jonas inte är ute ofta knappt 1 gång i månad men jag vet i hate bakisdagar. Speciellt när man har ett barn med i bilden, man vet att festardagen blir kort på dagen för att dem ska iväg, äta middag och komma hem mitt i natten. Sen dagen efter är dem okontaktbar, trötta, slöa och hela dagen åt h*vetet!! Sen kommer Måndagen och då var den helgen borta! :S Jonas ska ut nästa lördag, så ja jag vet att den helgen är fucked. Ja well bara gilla läget dem måste väl få "rastas" i guess. Kvinnorna, ja dem funkar inte på samma sätt. Jag har druckit 2 ggr sen jag blev gravid med Wille Januari 2010. :P Det du! Hehe.



    SV: Jag hade gått på Cambridgekuren och tappat 38 kg i vikt före jag blev gravid. Hade gått igenom en svår separation med X;et efter 7 år tillsammans och som så många andra, tränade jag, jobbade, söp och bara fokus på att gå ned brutalt i vikt! Helt sjukt, blev aldrig nöjd och hade lätt fortsatt tills det var skinn och ben kvar men så fick jag veta att jag var gravid. Min räddning, Wille är min räddning och mening med livet! :) Så därav all viktökning, kan säga att jag tappade 7 kg på förlossningen...De är ju inget! Av ammningen tappade jag inget utan det har fått promeneras av i combo med GI/LCHF. Så jag får börja om igen sen är lilltjejen är född! :) Då är jag klar och får fokusera på min kropp! Finally! Dock inte som sist, aldrig mera cambridge, man blir knäpp av sådana kurer! Huga! Vill du inte amma så är det ju så, det finns ersättning och dem mår lika bra av det om inte bättre! :)



    Lycka till på plugget imorgon! Nu ska jag krypa i sängs, usch har haft ont i bäckenet och sammandragningar hela dagen! suck!



    2011-10-09 | 21:37:46
    Bloggadress: http://jezziiica.blogspot.com

Kommentera inlägget här: