kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

VÄNNER

Kategori: Allmänt

Jag har tänkt mycket på det här med vilka vänner man har. Jag lovar att det verkligen märks vilka som påstår sig vara ens vänner när man är gravid! Bara det att man inte kan styra fest, supa eller vara ute och skämma ut sig på krogen gör extremt mycket. När folk inser att dom tappat en lägenhet att efterfesta i så försvinner en hel drös människor. När dom sen inser att man är en sån som vill ta det lugnt och kanske spela bingolotto eller promenera en kväll så är man verkligen inte kul alls!
Sen när man börjar bli så tråkig att man missar alla häftiga fester och event i denna lilla skitstad så är man verkligen död för dom.
ROLIGA MÄNNISKOR.

Dom som står kvar och inte försvinner är ju en handfull människor men det är också allt som behövs. Jag behöver inte alla flyktiga kontakter som man bara känner för att man t.ex festar. Nej usch nej! Jag har mina bästa vänner precis bredvid och där vet jag att dom stannar för ett väldigt långt tag framöver. :)

Jag saknar inte alls att supa, festa, slira, vara bakis, spendera en högklackad kväll på krogen och inte komma ihåg ngt dagen efter.. Nej usch nej. Jag kan däremot sakna att ta ett vinglas eller en öl, men inte så att jag vill bli full. Utan bara för den goda smakens skull. Sen är det så himla mysigt att få ta ett litet vinglas i soffan, tända ljus och lyssna på musik tillsammans med älsklingen så det är verkligen något jag ser fram emot att få göra igen, nästa år någon gång ;)





Här har jag min bästa vän i brudklänning och en annan mycket fin vän bredvid. :)

Kommentarer

  • Kim säger:

    aww :) fina fina du!

    2011-11-21 | 18:03:10
  • Linda säger:

    Håller med, sedan kan de bli tvärt om också. Man har själv så mycket tid som man vill lägga på familjen så de här att ringa hålla kontakten och alltid vara tillgänglig är för mig en pärs! Ibland är de bara så himla skönt att vara själv med familjen, eller ännu bättre att ha en 1 timma helt för sig själv ingen man eller barn som klättrar och klänger på en.

    2011-11-21 | 18:05:56
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här: