kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

LUCKY LUCKY LUCKY!!

Kategori: Allmänt

Gud, jag blev så otroligt glad nu när jag loggade in på fejset och såg att jag fått ett så efterlängtat svar från en person som betyder grymt mkt för mig! :)
Nu kommer jag klara av jobbiga dagar mycket lättare, gud va glad jag blir :D :D
Allt känns möjligt just nu! :D Perfekt att börja dagen såhär :D

Jag satt och läsa lite om föräldrapeng och SGI och skit på F-kassans hemsida igår... Jag måste verkligen vara praktexemplet på en dum blondin. Fattar fan ingenting! Darling fick läsa och försöka förklara för mig men det är som att poletten fortfarande inte vill falla på plats. Jag måste ju vara skitkorkad. Helsikket vilket mörker det är med det där med föräldrapenning och SGI och om man studerar och allt sånt. Ska surra lite med min BM på torsdag och kolla om hon är nå klokare, annars vet jag inte vad jag tar mig till.
Men det jag tror mig ha förstått nu är att jag skickar in mödraskapsbeviset? till dom och dom beräknar vad jag har rätt till och sen är det jag som planerar hur jag ska göra? Rätt??

Vi ser väl, det spelar ingen roll för jag är sååå glaaaaaaaaaad!!!!!!! :D Ha en bra dag, jag ska till skolan och sen jobba ;) Adjöken adjö!

Kommentarer

  • jezzica säger:

    SGI är ett mörker, men har du inte fått skicka in ditt mödraskapsbevis än? Jag fick mitt i vecka 24 typ. Kolla med din BM. Ja, börja med och skicka in det sen räknar dem ut vad du får per dag och lättast är om du har e-legitimation då kan du logga in på försäkringskassan själv, välja hur många dagar du ska plocka ut i månaden osv. Att ringa till dem är ett mörker, slår aldrig fel det är oftast mellan 200-350 st före i kön! Haha man tror knappt det är sant..så har du inte e-leg skaffa ett det är de bästa! :) Fick ni inte tips om försäkringskassans egna gruppmöten för blivande föräldrar av din BM? Vi var på ett sånt möte, bra info och man kan fråga allt möjligt..hoppas allt löser sig,! Ha en bra dag i kylan, du och bebis! =)

    2011-11-22 | 11:27:25

Kommentera inlägget här: