kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

DÅTID vs NUTID

Kategori: Allmänt

Jag gillar inte att tänka tillbaka. Eller, jo självklart är det ju kul att få minnas alla roliga och tokiga saker man  har varit med om tillsammans med vänner, det tycker vi nog alla. Lika kul är det att råka stöta på någon gammal bekant och blicka tillbaka på de goda tiderna man hade tillsammans då, MEN i det stora hela så är jag inte det minsta förtjust i att tänka tillbaka. Vill inte alls minnas hur livsstilen såg ut, hur umgänget var och hur solklart korkat man betedde sig. Jag är så väldigt inte stolt över mitt gamla jag och det vill jag försöka glömma hela tiden. Vill inte bli påmind om hur man var, såg ut eller betedde sig. Det är så grymt pinsamt. Jag hoppas det aldrig någonsin kommer fram så vårt lilla barn får höra om det.
Jag kan ibland inte förstå hur jag resonerade!? Bara med tanke på hur jag var i skolan och betedde mig där till hur jag har varit på vissa jobb och ända fram tills jag träffade den människan som kunde göra människa av mig; Erik.

Jag hade förmodligen inte varit lika superkorkad som för flera år sen men jag hade definitivt inte gjort de radikala förändringarna jag gjort nu OM det inte hade varit för min drömprins.
Förstå hur glad jag är att jag slipper tänka tillbaka, jag slipper bekymra mig om hur jag ska ta mig framåt i förbättring och jag slipper all onödig skit! Framför allt slipper jag alla människor som suttit som nå parasiter på livsglädjen!
Nu har jag min prins, vårt barn och bara underbara tider att se fram emot!
Känner verkligen bubbel och sprattel i hela kroppen när jag tänker på det. Känner mig verkligen som en jackpott vinnare! Jag fick det bäst, jag fick största och bästa vinsten.
:)

Jag kan sitta i timmar och skriva sånt här tjejigt-smörigt strunt, men det ska jag inte göra. Jag ville bara dela med mig och det gör jag bäst här på la bloggo ;)
Darling är ute och slirar så jag får nöja mig med ensamheten och mina frysta hallon tillsammans med isvattnet att mysa med i lyckans tecken. Men det gör inget, inte ikväll iaf ;)

Ha en bra lördag natt! Adjöken adjö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: