kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BM 35+5

Kategori: kärlekskrypet

Jag älskar min barnmorska, hon är så mysig! Allt känns så bra när man är där och tjattrar lite :) Även om jag skulle bo på Ersboda om jag får ett till barn så ska jag söka till Tegs MVC och be att få henne, hon är awesome! För att skryta lite extra om henne kan jag säga att det var hon som startade upp den där kursen på förlossningen som man får gå på för att se och höra lite mer så man är förberedd när man kommer in. Gå en rundtur och så där, det är min BM som fixat det ;) JUPP!! :D

Efter mitt besök idag så har vi konstaterat att bebis mår bra, helt fixerad är den lilla krabaten så det är ju positivt. Hjärtat dunkade på i 130 och som vanligt så slår den bakut när vi lyssnar på hjärtslagen så ett litet God Morgon, i form av sparkar blev det också ;)
Mitt blodtryck låg på 108/60, så det var definitivt högre än förra gången men det är fortfarande lågt så det ser fint ut. Mitt järnvärde var dock väldigt lågt så nu måste jag käka dubbla piller Niferex om dagen, jippie.. Stenhård mage here I come.. Men det är för mitt och bebis bästa. Förhopningsvis hjälper det mot min trötthet, är ju extremt trött nu. Somnade mitt på ljusa dagen igår och det har jag nästan aldrig i mitt liv gjort så jag hoppas kunna bota det med lite mer järn ;P

Sen har vi surrat lite om amning, förlossning, smärtlindring och vistelsen på sjukhuset. Hon jobbbar ju även på förlossningen så jag hoppas verkligen att jag är inne samtidigt som hon jobbar, det skulle vara drömläget verlkligen!
Annars så har jag blivit lite tyngre, sen jag skrev in mig har jag bara gått upp 5 kg men från det jag egentligen brukar väga så har jag gått upp 7 kg så det blir väl något kilo till och sen får bebbe komma ut.
Jag var tydligen praktexemplet på någon som låg perfekt på kurvan också så det känns ju bra.

Så där ja! Nog om skryt om mig och min BM. Jag ska skicka in papperet tll F-kassan idag när jag går ner på stan och sen är det nästan klart också.

Ha en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: