kärlekskryPEVA

Vardagen som mamma till Edwin med klumpfot(PEVA) och mer därtill.

BETTY BEEMER

Kategori: Allmänt

Babe har köpt en ny bil, en till BMW. Vi har varit utan bil i 5 dagar knappt och den gamla pärlan var ju också en beemer så det känns bra att komforten är med oss igen ;)
Jag trodde inte det skulle bli något bilköp riktigt än men tydligen så blev det så och nu känns det lite lugnare inför december månad.

Har börjat grubbla mer på om jag kommer att vara förberedd med väskor och all packning mer än om jag kommer att klara livet som mamma. Konstigt...?
Jag vill bara vara så förberedd som möjligt och det är på alla lägen.

Lilla bebis väskan är i alla fall klar. Min väska är halvklar och pappas väska är inte alls klar. Det jag behöver tillföra i min väska är amningsbh, bindor, stickan, möjligen bröstpump samt flaska och så var det nå mer som jag inte kommer på nu :P
Pappas väska blir likamed matväskan. Eller kanske t.om bara en påse. Jag ska ladda upp med mycket shakes, alltså typ gainomax, nutrilett och lite bars samt julmust som är väldigt viktigt och saftig frukt! Givetvis måste jag fylla på med lite onyttigheter såsom dextrosol och lite snarra till pappsen så han klarar sig genom alla timmar på sockerchocker ;) Men det löser sig.. Väl??


Imorgon ska vi i alla fall på utflykt! Det blir investering i barnrummet och hallen samt lite klappar och chip/chop så är vi klar med nästan allt inför julen! trevligt va!?
Men eftersom det blir en tidig morgon så tror jag att jag tänker vika in nu. Har fått se min favorit MOA LIGNELL gå vidare i IDOL så nu är jag nöjd.
ADJÖ

Kommentarer

  • Linda säger:

    Peter använde inget av de vi packade till honom, han fick ju åka hem på kvällarna så, sedan så har dom inte tid och typ fika medan frugan ligger och har ont. :)



    smidigare att låna bröstpump där borta då den är mekaniskt mycket mera smidigare jag lovar! Sedan så har dom små super bra flaskor där borta på bb skönt att dom diskar dom också i deras maskin så slipper man tänka på det också annars vill man ju ha koll på sina egna grejer. :)



    Bindor använder du dom som finns där, dom största så de är inte jätte viktigt. Om dom inte har slutat att ge dom största som du säkert behöver 1-2 dagar.

    2011-11-25 | 23:29:14
    Bloggadress: http://mammagoose.blogg.se/
  • Millah - nybliven mamma till Amilia ♥ säger:

    Nu är min första jultävling avslutad :)

    Kika in här och se om det var du som vann:



    http://millahoman.blogg.se/2011/november/jultavling-1.html



    Kram // Millah

    2011-11-26 | 23:51:14
    Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: